Новини

Професията спедитор очаква революция. Икономиката за обмен на данни и споделяне вече не е мода, а необходимост.

Публикувано на: понеделник, 22 февруари, 2021

Експертите са убедени, че структурата на работата на спедиторите трябва да се промени. На първо място, това изисква промяна в манталитета, тъй като вече има инструменти, които позволяват много по-бърз транспорт на стоки, също благодарение на обмена на данни между компаниите. Най-големите вече ги използват.

„Спомням си дните, когато имахме 5-6 спедитори. Нямаше нужда да се създават сложни бази данни. Ако някой имаше транспорт, да речем, до Мюнхен, той би попитал колегите си на кои превозвачи да напише или да се обади “, спомня си Агата Стечек, ръководител на експедиционния отдел в Крусар. – Сега е физически невъзможно. Компанията е нараснала, както и броят на клиентите. Спедиторите седят в няколко стаи и работят с голямо количество различни данни. Понякога, за съжаление, не е възможно бързо да се определи кой има каква информация и върху какво работи, а обменът на информация и бързата комуникация са в основата на нашите екипи. ”

Случва се спедиторът да работи за клиент. Той има няколко „собствени“ превозвачи, които пътуват най-често за него. Ако обаче внезапно се появи допълнителна поръчка или колата на някой подизпълнител се повреди, той трябва бързо да намери камион.

Той може дори да не знае, че в същата компания, в съседната стая, има друг спедитор, работещ за клиент, който изпраща стоки по много подобни маршрути. Той има подобни изисквания, условия. За него обаче пътуват напълно различни превозвачи, които биха могли да бъдат използвани точно сега, в труден момент.

Excel е твърде малък.

Намирането на превозвачи отнема твърде много време
Агата Стечек признава, че това е типичен пример за един от най-големите проблеми в бранша . Някои хора наричат ​​това образно проблема „островите на данните“. Факт е, че отделни компании, отдели, а понякога и отделни лица имат информация, за която само те самите знаят. Понякога нямат нито волята, нито инструментите да го споделят. Това прави сътрудничеството много по-трудно.

В малък мащаб това се илюстрира с примера на два спедитора, разделени със стена. В по-големия това личи от работата на логистичния оператор, който функционира като отделен остров.

„Той има свой собствен TMS, собствена база данни на превозвачите и обменя данни с тях. Сътрудничи с външния свят по електронна поща, телефон и др. Като цяло той е отрязан от външни ресурси “, обяснява Марек Прушински, глобален мениджър на акаунти в Trans.eu.

Спедиторите са добре запознати с този проблем. И те търсят решения.

„Опитахме се да премахнем проблема с липсата на обмен на информация между служителите. Всъщност решението изглежда просто – съответстващ инструмент, нещо като база данни. И ние направихме нещо подобно. Не е достатъчен само самият списък на превозвачите, например в Excel. Докато този инструмент не позволи на спедитора бързо да комуникира с външния свят, директно от него, без да използва имейл или телефон, това няма да донесе голяма полза, убеждава Агата Стечек. „Освен това такава връзка трябва да е възможна с няколко превозвача едновременно. За да не се налага спедиторът да пише на всеки от тях поотделно, предлагайки поръчка. ”

Споделяне на икономика в транспорта – не за всички?

Благодарение на такава опростена комуникация и обмен на информация би било възможно не само да се спести време, прекарано в търсене на подизпълнител, но и да се отиде още по-далеч – за оптимизиране на превозните средства.

„Случва се един спедитор да има двама клиенти с товар, например, до гореспоменатия Мюнхен. Те искат да ги преместят в подобно време. Не би ли било хубаво, ако системата предлага комбинация от тези товари в един камион? Това би било голяма икономия за всички по веригата на доставки и ще има положително въздействие върху околната среда “, заяви говорител на Crusar.

„Разбира се, такава икономика на споделяне изисква промяна в начина, по който мислим не само за транспорта, но и за начина, по който управляваме предприятие. Мисля обаче, че за много компании това би било интересно решение “, добавя тя.

Ние произвеждаме огромно количество данни
Има обаче едно условие. Да се ​​научим да използваме данни, които днес са широко разпространени, е от съществено значение. Това е един от мегатрендовете, който според експертите трябва да се следи, за да бъде в крак с цифровата революция, която се случва пред очите ни. И те са все повече и повече

„През последните две години сме събрали повече данни, отколкото от началото на човечеството“, съобщава Forbes.

Експертите твърдят обаче, че за да ги използвате, трябва да се научите как да ги събирате и обменяте. Това става все по-лесно, тъй като количеството данни е последвано от разработването на устройства и системи, които улесняват използването им. Представителите на индустрията потвърждават това.

Логистичните оператори управляват не само физическите потоци на стоки , но и информацията, придружаваща тези потоци. Това означава необходимост от управление на оперативни данни, по-специално по отношение на обема, правомощията или скоростта на предаване. Актуалната информация за състоянието на изпълнението на поръчките в ерата на електронната търговия е задължителна. Има подобно търсене на данни, което ви позволява точно да планирате и коригирате времето за внедряване на услугата, казва Тереза ​​Букалска, ръководител на офис за управление на проекти в ROHLIG SUUS Logistics.

Те искат да държат пръста си върху пулса
Това очакват всички от веригата за доставки. Първо, получателите.

„Те искат да получават информация не само за състоянието на ключовите точки на маршрута: заминаване, претоварване и доставка на стоки, но те обичат да държат пръста си на пулса, проследявайки маршрута в реално време. Това удобство ви позволява да планирате присъствието си в точката на вземане с голяма точност “, обяснява Букалска.

Ето защо нейната компания „инвестира от няколко години в най-безопасната форма на комуникация с клиентите – системна интеграция“.

„Той осигурява прозрачност на данните, влизащи в системата TMS, елиминира грешки при копиране на данни и е основата за цялостно архивиране на сътрудничеството, както и финансови изчисления и KPI“, обяснява Лукаш Влодарчак, международен продуктов продуктов директор в ROHLIG SUUS Logistics.

Една платформа за обмен на данни
Това е всичко за обмена на данни с клиенти. Оказва се обаче, че техните очаквания в това отношение не са много различни от тези на самите спедитори. Въпреки че тези последни, както самите те убеждават, имат малко по-различна цел.

Бърза организация на транспорта, като същевременно се поддържа оптимизация на маршрутите и разходите, – изброява Тереза ​​Букалска. – Тук ИТ поддръжката е полезна под формата на TMS системи ( система за управление на транспорта ) с възможност за просто, често автоматично планиране на маршрута за подвижния състав, в зависимост от вида на гъвкавостта на товара на дадения товар.

„Ако добавим към това интеграцията със системите на клиенти и бизнес партньори, след това чрез използването на мобилни устройства и решения като RPA (Robotic Process Automation – бел. Ред.), Ролята на спедитора може да бъде фокусирана върху контрола върху целия процес и извършване на възможни корекции в оптимизацията на дейностите. Можете да отидете по-далеч и да се интегрирате с платформи за търговски услуги, т.е. транспортни борси “, добавя експертът.

Всъщност, в ерата на ИТ системите от по-висок клас и TMS 4.0. възможно е.

„Версия 2.0 беше подготвена за работа във фирмата и беше полезна при организирането на транспортни поръчки в определена компания. Версия 3.0 позволява малко повече, например периодична комуникация с друг субект, например шофьор, който може например да изпрати някакъв вид потвърждение или статус, – припомня Марек Прушински и добавя, че – модерни инструменти от последния клас позволяват „да получат достъп до огромна ресурсна база извън договора“, което е тяхната сила, защото те „могат да свържат различни острови от данни и ресурси, да ги комбинират в платформа и да дадат на спедитора това, което е необходимо в момента . ”

Ключова инвестиция
Някои спедитори вече използват инструменти за заобикаляне на поне някои от проблемите, свързани с достъпа до разпределени ресурси и данни. Освен това е успешен.

„Като логистичен оператор, когато разработваме маршрут за доставка в интегрирана верига за доставки, ние често комбинираме различни видове товари. Затова решихме да интегрираме системи с водещи играчи на пазара на въздушен и морски транспорт: авиокомпании и собственици на кораби. Така нашите спедитори могат да планират оптимално целия маршрут и след това да видят целия маршрут на транспортиране, независимо от вида на товара “, обяснява Тереза ​​Букалска.

Споменатото интегриране на данни е от ключово значение. Както и електронното предаване на данни, което се разпространява директно в системите на участниците в логистичния процес.

„Едно съзнателно предприятие, натоварено с много процеси, инвестира в решения, които автоматизират и оптимизират натоварването“, потвърждава Лукаш Влодарчак.

– На пазара има много системи, които работят в различни програмни среди. По оста на контакт на сътрудничество между компаниите, това, за съжаление, води до необходимостта от внедряване и дублиране на определени процеси в поне две системи. Rohlig Suus Logistics, виждайки значително разпространение на данни и системи, постепенно инвестира в механизми за системна интеграция не само с ERP или SAP системи на изпълнители, но и с широко достъпни платформи за обмен на данни, използвани от нашите изпълнители и подизпълнители, добавя той. .

Компаниите обаче са убедени, че инвестицията в такива инструменти се изплаща.

„Благодарение на такива решения ние не само увеличаваме ефективността на оперативните задачи, но също така премахваме грешки, които възникват, когато данните се„ презапишат “, казва Влодарчак. „По този начин получаваме незабавна информация за текущото положение на превозното средство, състоянието на поръчката, аномалии и също така действаме в съответствие с проекологичен подход, тъй като изключваме документооборота“.

информация и снимка: trans.info


Bulgartrans Ltd. - International Transport.

Свържете се с нас

Свържете се с нас

Попълвайки този формуляр, съм наясно, че предоставям гореописаните лични данни с цел обратна връзка с мен. *
reCAPTCHA